Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
francoiranien-pelmel وبلاگ ایرانی - فرانسوی قاطی پاطی
Derniers commentaires
4 mars 2007

جنگ ايران، نه

http://news.gooya.eu/politics/archives/2007/03/058092.php

شنبه 26 اسفند 1385

جنگ ايران، نه! برگردان از انور ميرستاری

تظاهرات ضد جنگ
يکشنبه ۱۸ مارس سال ۲۰۰۷ ـ ساعت ۱۴
مکان آغاز تظاهرات: بروکسل ـ ايستگاه راه آهن شمالی
مکان پايانی تظاهرات: سفارت آمريکا


***

ما امضا کنندگان اين کارپايه مشترک، نگرانی عميق خود را در باره تهديدات نظامی اخير اسرائيل و آمريکا عليه ايران اعلام می داريم و بنا به اطلاعات بدست آمده، بر اين باوريم که سياستمداران آمريکا خواهان پايان دادن به سلاح های اتمی نيستند.

ما مخالف بحران آفرينی هستيم و معتقديم که يک سناريو " عراق جديد" منطقه را باز هم بيشتر در هرج و مرج و نا امنی فرو خواهد برد. در اين ترديدی نيست که ما تهديد اسرائيل از سوی ايران را محکوم می کنيم.

تهديداتی که هميشه برای ويرانگری و هجوم به يک کشور به کاربرده شده اند، هر گز صلح و آرامش به ارمغان نياورده اند. تهديد استفاده از قدرت، چه در حرف و يا چه در عمل، خلاف منشور سازمان ملل می باشد. بنابراين، ما خواهان چاره جويی از يک راه گفتگو و با رعايت حقوق بين الملل هستيم.

کارپايه مشترک ضد جنگ اعلام می کند:

۱- ما جنگ و تهديدات جنگی عليه ايران و يا هر کشور ديگری را که برای دستيابی به آرمان های سياسی و اقتصادی باشد، رد می کنيم. عمليات نظامی بر ضد ايران می تواند نتايج شوم و اسف باری را برای منطقه ای که اکنون هم در بی ثباتی بسر می برد، به بار بياورد. خاورميانه نه به جنگ تازه ای، بلکه به صلح نياز دارد.

با توجه به اين که بلژيک در سال آينده عضو شورای امنيت سازمان ملل خواهد شد، و بنابراين از موقعيت بالايی برخوردار است، به دولت بلژيک گوشزد می کنيم که در بين کشورهای اتحاديه اروپا و ناتو با هر گونه درگيری نظامی عليه ايران مخالفت کند.

۲- بايد پيمان خلع سلاح های هسته ای، توسط تمامی کشورها رعايت شود. ابر قدرت های اتمی موجود نيز، به جای مدرنيزه کردن سلاح های خود، بايد آن ها را از بين ببرند. ما از دولت بلژيک می خواهيم تا قطعنامه مصوبه مجالس شورا و سنا را که خواستار برچيده شدن سلاح های اتمی آمريکائيان مستقر در اروپا و هم چنين خواستار نابودی فوری همه گونه سلاح هسته ای در جهان می باشد، را اجرا کند.

۳- يک راه چاره برای پيشگيری از پيدايش نيروگاه هسته ای تازه ای، می تواند سياستی باشد که بوسيله تمام کشورهای خاورميانه و با هدف از بين بردن فعاليت های هسته ای در منطقه اتخاذ می شود.

کشورهای خليج که در شورای همکاری خليج گرد آمده اند، کوشش می کنند تا ايران را به گام برداشتن در اين راه وادارند. از سوی هانس بليکس هم در گزارشی به نام " جنگ افزار های ترور " ، همين شيوه به " کميسيون سلاح های کشتار همگانی"، توصيه شده است. معنای ديگر منطقه بدون انرژی اتمی آن است که بايد سلاح های نظامی ومرگبار اسرائيل که با پشتيبانی تعداد زيادی از دولت های باختری ساخته شده اند، نيز از بين برده شوند.

۴- بلژيک، اتحاديه اروپا و ناتو در زير لوای هيچ شرايطی نمی توانند در يک عمليات نظامی عليه ايران شرکت کرده و يا در آن دست داشته باشند. بنابر اين پايگاه های نظامی و مهمات جنگی و سرويس های اطلاعاتی کشور نمی توانند در ياری رسانی به يک عمليات نظامی مورد استفاده قرار گيرند. ما به دولت بلژيک يادآور می شويم که به قول های داده شده در زمينه بازنگری پيمان نامه های مربوط به مهمات جنگی در خاک خود وفا کند.

۵- ما داشتن آزادی و دموکراسی و رعايت حقوق بشر را از حقوق مسلم کشورها می دانيم. و بر اين باورخود پا می فشاريم که برقراری حکومت مردم به مردم در ايران، از شبکه های فشار نظامی خارجی و يا ايجاد بی ثباتی از بيرون کشور نمی گذرد.

۶- ما تکرار می کنيم که خواهان پايان هر چه زودتر اشغال و خشونت ناشی از آن در سرزمين های فلسطين و عراق هستيم. تمام مردم اين منطقه حق دارند تا در کمال آرامش و آسايش و صلح و با احترام به مرزهای شناخته شده بين المللی و با رعايت قوانين حقوق بشری زندگی نمايند. تنها در اين صورت است که دوباره فضای امن و آرام بازسازی شده و ثبات به منطقه بازخواهد گشت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement at gooya dot com

BEBIN TV
اولین تلویزیون اینترنتی ایرانی
www.bebin.tv

کتاب جدید اسد مذنبی
مجموعه طنز "بره های بوالهوس چوپان های بی صواد"
email: asad22@rogers.com

چه کسی بهتر تخته نرد بازی می کند؟
بازی سر پول يا برای تفريح
www.play65.com

خرید و فروش ملک در سندیاگو
FREE MLS Search
www.house.sc

تذکر مهم : نام خليج فارس در متن اصلی، تنها خليج آمده است و بنياد ما که بنام " اروـ پرس" يکی از امضا کنندگان اين پلاتفرم ميباشد، شديدا به اين امر اعتراض نمود و سازمان دهندگان تظاهرات به اشتباه خود پی بردند. اما متاسفانه برای تصحيح آن دير شده بود.

نيروها و احزاب و دستجاتی که اين پلاتفرم ضد جنگ را امضا کرده اند:

نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالاي صفحه 

در همين زمينه:

14 بهمن » قيمت توليد برق از راه نيروگاه های اتمی، گران ترين شيوه موجود در جهان (بخش دوم و پايانی)، برگردان از انور ميرستاری
9 بهمن » قيمت توليد برق از راه نيروگاه های اتمی، گران ترين شيوه موجود در جهان، برگردان از انور ميرستاری
14 اردیبهشت » انرژی اتمی راه چاره نيست! (بخش پنجم و پايانی)، ترجمه انور ميرستاری
2 اردیبهشت » انرژی اتمی راه چاره نيست! (بخش چهارم)، ترجمه انور ميرستاری
18 فروردین » انرژی اتمی راه چاره نيست! (بخش سوم)، ترجمه انور ميرستاری

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جنگ ايران، نه! برگردان از انور ميرستاری' لينک داده اند.

Publicité
Commentaires
francoiranien-pelmel وبلاگ ایرانی - فرانسوی قاطی پاطی
  • un blog où on y trouve de tout pour le public d'origine iranienne, persanophones et francophones : des sérieux et pas sérieux; des critiques sans concessions وبلاگ جوک و جدی برای فارسی ربانهای مقیم فرانسه، بویژه نسل دوم های ایرانی
  • Accueil du blog
  • Créer un blog avec CanalBlog
Publicité
Archives
Publicité